Cigypn

Zdravé ale aj sladké

Leden 28th, 2019

Asi len málokto by sa zamýšľal nad tým, či je ovocie zdravé. Ak si však strážite svoju postavu, mali by ste spozornieť a nad ovocím sa aj naozaj zamyslieť. Zdravé rozhodne je, no aj veľmi sladké, teda plné cukru. No a práve ten, vám pri chudnutí určite nepomôže.

buchta
 
Tak sa na to pozrime bližšie
 
Denná odporúčaná dávka, pre dospelého človeka, je maximálne deväťdesiat gramov cukru. No a pravdepodobne budete veľmi prekvapení, keď zistíte, koľko sa ho nachádza v jednotlivých druhoch ovocia.
 
Hodnoty cukru sú uvedené na  100 gramov daného ovocia
 

  1. Jablko – desať gramov
  2. Banán – jedenásť gramov
  3. Hruška – osem gramov
  4. granátové jablko – dvanásť gramov
  5. hrozno – trinásť gramov
  6. figy – štrnásť gramov

 
Medzi ďalšie druhy ovocia, ktoré obsahuje cukru viac než dosť, patria napríklad mandarínky, marhule, broskyne, ananás, nektarinky, slivky, kiwi, a čučoriedky.

jahody
 
Ovocie jesť treba, ale s mierou
 
Takže ak sa práve nachádzate uprostred diéty, alebo si svoju váhu strážite priebežne, s jedením ovocia by ste so nemali preháňať. Je dobré, ak si ho doprajete napríklad na raňajky, alebo desiatu. Hlavné je, aby ste ho nekombinovali s ďalšími vysoko kalorickými potravinami, alebo dokonca cukor. Mnoho ľudí totiž obľubuje napríklad smoothies, ktoré si pripravujú práve z ovocia, keďže sa im ale zdá málo sladké, dosladia ho cukrom, alebo zdravším medom. Áno med, je síce zdraví, ale rovnako sladký, takže čo sa váhy týka, je úplne jedno, čo na dosladenie jedál,  či nápojov používate.
 
Niektorí si môžete dopriať bez obmedzenia
 
Našťastie existuje aj ovocie, ktoré obsahuje omnoho menej cukru. Napríklad také jahody, grapefruit, vodný melón, alebo papája. Je dôležité povedať ale i to, že na ovocie by ste jednoznačne nemali zanevrieť. Cukor, ktorý je v ňom obsiahnutý, je predsa len zdravšou alternatívou klasického, rafinovaného cukru. Stačí ak to s ním nebudete preháňať.

Milujte svoju dušu a telo…

Leden 22nd, 2019

Možno sa vám nepáči vaša výška či váha, vadí vám vaša farba vlasov či pehy na pleti. Možno by ste chceli byť viac cieľavedomí alebo menej tvrdohlaví.
Sme ľudia, každý človek je iný, no každý jeden je výnimočný. Je úplne jedno ako vyzeráte alebo aké pozitívne či negatívne vlastnosti máte. Na tom naozaj, vôbec nezáleží.

srdce

Jediné na čom záleží steVY. Naučte sa milovať sám seba, majte radi každý malý detail vášho tela i duše. Pretože to je, to čo je v živote najdôležitejšie. Aby ste prijali seba..takého akým ste. Tak ako budete vnímať vy seba, tak vás bude vnímať aj vaše okolie. Preto je váš názor na vašu osobu veľmi podstatný. Naučte sa, vidieť vaše pozitíva, vnímajte každú vlastnosť, každú myšlienku, každú časť vášho tela, všetko čo si o sebe myslíte. Myslite o sebe vo VEĽKOM.

Ste výnimočná osobnosť, tak sa z toho tešte. Veď ste to vy, s kým budete žiť naozaj až do poslednej chvíle.
Vnímajte sami seba ako stelesnenú výnimočnosť.

Milujte sa, pretože láska ktorú môžete dať sami sebe je veľmi dôležitá. Pomôže vám to v rôznych oblastiach vášho života. Verte si. Nepodceňujte sa a verte, že zvládnete všetko. Život vám pripravil iba také situácie, ktoré určite dokážete zvládnuť.

láska

Uvidíte, že keď začnete seba vnímať pozitívne a budete milovať svoju dušu i svoje telo, budú vás milovať aj ostatní ľudia. Je to ako magnet. Pretože všetko čo vyžarujete sa vám, vracia ako bumerang. Takže, keď sa budete mať radi taký aký ste, aj vaše okolie vás bude milovať.
Skúste to a uvidíte vo svojom živote zázraky. Ste presne takým človekom, akým máte byť, tak dovoľte aby vaše vnútorné svetlo, vaša láska žiarila. Milujte sami seba, milujte prírodu, zvieratá, ostatných ľudí…Milujte.
To je v našom živote najdôležitejšie. Láska k sebe a všetkému ostatnému. Kto iný bude rozdávať lásku, keď nie vy? Začať musíte najskôr od seba, a potom tak budú robiť aj ostatní.

4 športy, ktoré najviac poškodzujú chrbticu

Leden 20th, 2019

Športovanie je výborným relaxom, no zároveň si ním utužujeme zdravie a zlepšujeme fyzickú kondíciu, ale pri každom pohybe treba mať na pamäti šprint, že sa doňho netreba vrhať bezhlavo. Existujú totiž druhy športu, pri ktorých je väčšmi zaťažovaná chrbtica a teda aj riziko poranenia je vysoké.
Hovoríme o týchto štyroch športoch:

volejball

1. Silové športy (vzpieranie)
Vzpieranie a silové športy vo všeobecnosti patria medzi najnebezpečnejšie v celej histórii športu čo sa týka zaťaženia chrbta. Pri nich sa človek pokúša zdvihnúť obrovské závažia a to si niekedy vyžaduje priam nadľudské výkony. Ľudské telo však má určité hranice, ktoré už nie je možné prekonať, ale mnoho športovcov si to nechce pripustiť.

2. Volejbal
O tomto športe by ste to možno ani nepovedali, ale je to tak. Mnoho niekdajších hráčov volejbalu má zničenú chrbticu, a na svedomí to má časté vyskakovanie za loptou počas zápasov. V zápale hry sa hráč snaží odbiť loptu čo najlepšie a pritom zabúda na správne dopadnutie na nohy, a práve nesprávny dopad z výšky má na stavce chrbtice veľmi nepriaznivé účinky.

3.Posilňovanie a fitnes
Svojou podstatou je podobné ako vzpieranie, ale je trocha menej nebezpečné. Namáhaná chrbtica pri rôznych cvikoch je ohrozená ich nesprávnym vykonávaním, ale pomôcť by sme si mohli napríklad použitím opaska alebo zmenou polohy pri samotnom cviku. Chrbticu môžeme čiastočne odbremeniť pri vykonávaní tlakov s činkami v ľahu na lavičke, tá ju vo veľkej miere odľahčí.

vítězství

4. Beh
Pri behu sa častými otrasmi a nárazmi poškodzujú stavce a platničky, je to podobné ako pri volejbale. Ale aj tu existuje spôsob, ako to čiastočne eliminovať, a to behaním po mäkšom povrchu, ktorý tieto nárazy dokáže sčasti tlmiť.
Toto všetko však neznamená, že by ste nemali športovať vôbec, vedľajšie účinky sú oveľa zriedkavejšie ako tie priaznivé.

Vyberáme záclonu

Leden 15th, 2019

Výber záclony potrápi nejednu domácu gazdinku. Nejde len o povinnú výbavu interiéru, ale aj doplnok, ktorý buď podčiarkne izbu, alebo celkom zničí dojem. Ako teda na to, aby sme vybrali nielen správnu a dobre sediacu záclonu, ale aj takú, ktorá ulahodí oku?

záclona

  1. Ujasnite si, čo hľadáte

V dnešnej dobe sa stierajú rozdiely medzi závesmi a záclonami. Je to dané práve tým, že dnes už plnia len dekoratívnu úlohu. Kedysi však bol medzi nimi zásadný rozdiel. Kým záclony slúžili na zaclonenie izby, závesy naše babičky využívali na zatemnenie miestnosti. Dnes však túto úlohu plnia skôr žalúzie alebo rolety.

  1. Meter je váš kamarát

Určite máte doma aspoň jeden . Ak nie, rýchlo si jeden zaobstarajte. Čo je potrebné zmerať? :
1.šírka okna
2.dĺžku záclonovej tyče
3.d´žku od tyče po miesto, kde by mala záclona alebo váš nový záves končiť
Vďaka odmeraniu týchto rozmerov už pre vás nebude ani online nákup namáhavý a riskantný. Jednoducho zadáte parametre, aké potrebujete.
 

  1. A čo materiál?

Aj toto môže byť pre vás veľká hádanka. Existuje mnoho materiálov, z ktorých sa záclony vyrábajú – hladké, vyšívané, organza alebo voál. Výber je len a len na vás. Záclony z organzy sú veľmi praktické vďaka jednoduchej údržbe. Hladké záclony sú pre vás, ak milujete čistotu a jednoduchosť a minimalizmus v interiéry. Sieťové záclony pripomínajú dážď a vyšívané záclony sa môžu niekomu zdať už dnes staromódne, no sú veľmi štýlové v istých druhoch interiérov.

květinová záclona

  1. Pohrajte sa s farbami

Počítajte s tým, že svetlejšie záclony vám priestor opticky zväčšia a tmavšie ho naopak zmenšia. Biela je stále, čo sa týka záclon, veľmi populárna, ale ak chcete byť kreatívni, skúste i iné farby. Rozhliadnite sa po miestnosti. Aká farba prevláda? Všetko, a teda aj záclona, by mala farebne ladiť. Často sa však vypláca i kontrast.
Treba rátať s rezervou! Veľmi trendové sú záclony siahajúce po zem. Nevyzerá však dobre, ak sa vám záclona ťahá po zemi. Ideálne je, ak bude medzi záclonou a zemou aspoň 5 centimetrov.