Internet valcuje kamenné obchody v Spojenom kráľovstve

Tempo zatvárania obchodov sa v druhej polovici roku 2017 rapídne zvýšilo. Je za tým jednak záujem ľudí nakupovať skôr cez internet, ale aj zvýšené požiadavky obchodov na personál a dane z podnikania. Nakupujúci sa začali krotiť vo svojich výdavkoch a ich spotrebiteľská dôvera v decembri dosiahla štvorročné minimum.

obchod

Lisa Hookerová, líderka spotrebiteľských trhov spoločnosti PwC uviedla, že rok 2017, najmä jeho druhá polovica bol pre britský maloobchodný priemysel naozaj ťažký. Z mesiaca na mesiac prevládala v rôznych odvetviach nestabilita, pretože rast miezd nedokázal držať krok s infláciou a mnohí zákazníci si začali pozornejšie strážiť svoje výdavky.

Problémy pokračovali až do prvého štvrťroku roku 2018, čo je podľa PwC najťažším prvým štvrťrokom od poslednej recesie v rokoch 2009 – 2010. Veľké mená, medzi ktorými sú napríklad Toys R Us a vlastník Bargain Booze, sa dostali do nútenej správy, zatiaľ čo New Look zatvára desiatky obchodov v dôležitej reštrukturalizácii. Mothercare, Carpetright a Homebase uvažujú o zavretí desiatok obchodov. Taktiež značka Ultimo spodná bielizeň potvrdila, že jej hrozí likvidácia, kvôli tomu, že zákazníci nie sú ochotní míňať toľko peňazí.

pozdrave

Niektoré väčšie reťazce vrátane spoločností Clarks, Marks & Spencer a Debenhams zatvorili niekoľko obchodov, pretože zákazníci sa rozhodli nakupovať oblečenie skôr prostredníctvom svojho smartphonu alebo prenosného počítača.

Nárast online služieb však v minulom roku spôsobil dramatický pokles počtu bánk, cestovných kancelárií a realitných kancelárií na britských hlavných triedach. Zatvorených bolo viac ako 326 cestovných kancelárií a 201 bánk.

S možnosťou rýchleho prístupu k tovaru a službám z pohodlia domova majú rodiny menej dôvodov na návštevu kamenného obchodu. Okrem toho cez internet nakupujú len veci, ktoré skutočne potrebujú.

Podobné príspevky