Tempo zatvárania obchodov sa v druhej polovici roku 2017 rapídne zvýšilo. Je za tým jednak záujem ľudí nakupovať skôr cez internet, ale aj zvýšené požiadavky obchodov na personál a dane z podnikania. Nakupujúci sa začali krotiť vo svojich výdavkoch a ich spotrebiteľská dôvera v decembri dosiahla štvorročné minimum.
Lisa Hookerová, líderka spotrebiteľských trhov spoločnosti PwC uviedla, že rok 2017, najmä jeho druhá polovica bol pre britský maloobchodný priemysel naozaj ťažký. Z mesiaca na mesiac prevládala v rôznych odvetviach nestabilita, pretože rast miezd nedokázal držať krok s infláciou a mnohí zákazníci si začali pozornejšie strážiť svoje výdavky.
Problémy pokračovali až do prvého štvrťroku roku 2018, čo je podľa PwC najťažším prvým štvrťrokom od poslednej recesie v rokoch 2009 – 2010. Veľké mená, medzi ktorými sú napríklad Toys R Us a vlastník Bargain Booze, sa dostali do nútenej správy, zatiaľ čo New Look zatvára desiatky obchodov v dôležitej reštrukturalizácii. Mothercare, Carpetright a Homebase uvažujú o zavretí desiatok obchodov. Taktiež značka Ultimo spodná bielizeň potvrdila, že jej hrozí likvidácia, kvôli tomu, že zákazníci nie sú ochotní míňať toľko peňazí.
Niektoré väčšie reťazce vrátane spoločností Clarks, Marks & Spencer a Debenhams zatvorili niekoľko obchodov, pretože zákazníci sa rozhodli nakupovať oblečenie skôr prostredníctvom svojho smartphonu alebo prenosného počítača.
Nárast online služieb však v minulom roku spôsobil dramatický pokles počtu bánk, cestovných kancelárií a realitných kancelárií na britských hlavných triedach. Zatvorených bolo viac ako 326 cestovných kancelárií a 201 bánk.
S možnosťou rýchleho prístupu k tovaru a službám z pohodlia domova majú rodiny menej dôvodov na návštevu kamenného obchodu. Okrem toho cez internet nakupujú len veci, ktoré skutočne potrebujú.